Hidup itu indah

Hidup itu indah
Ya Allah,Tunjukkanlah kami jalan yang lurus

Wednesday 11 March 2015

DAH LAMA DAH...


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA..

WOWWWWW... rasa macam buntu plak nak buat entry apa untuk post kali ni...
tengok tajuk pun orang dah dpt agak....berapa lama aku x jenguk blog sendiri....asik baca blog orang jer...mujur gak orang tu tak tahu...kalau tak mesti dia cakap...asik2...muka aku jer..
ada aku kesaaaahhhhh...kalau pi jenguk rumah orang tiap2 hari..dah tu 2-3 jam pulak tu.....memang la jiran tepi umah pun nyampah..

sebenarnya....dan sebenarnyaaaa....entry kali ni pasal cite aku berdiet atkin..
hurrrmmmm...dah lama dah...
tahun lepas la kan...aku mula diet atkin dgn berat hampir 67kg...ialah kan..66.80kg..dibundarkan bleh capai 67 tu...ehehehe..
dengan semangat dan keazaman yang kental aku pun bermula...dari feb 2014 hingga bln Julai 2014..aku berjaya turunkan berat sampai 57kg..fuhhhh...besar gak rekod aku masa tu sebab dah buang 10kg...kalau jual 1kg 1k...kaya dah aku..

ok...tu cerita dulu...skrg berat aku dah naik balik...sbb kes cheat yang tak pandai nak stop..semua terjadi selepas puasa...aku beraya sakan n opkos la cheat sakan + giler2 makan..
naik dlm 5kg..so...skrg berat di penimbang tu jarumnya kt 62kg... 
Apa perasaan korang ble dah penat diet smpi turun banyak...pastu cheat sakan...berat naik smula????
Rasa nk marah kt diri sendiri...salahkan makanan yg sedap2..n macam2 la..

Errgggghhhhh.......tu plak jeritan batinku!!!!

Jom tengok balik menu yang aku buat masa diet atkins dgn jayanya dulu...sbb aku nk amik kekuatan utk RE-INDUCTION....

sambil nyanyi lagu hazama yg diubah liriknya..Tuhanku tolong lah aku...hantarkan semangatku..untuk kembali kurus..


ni diaaaaaaa...

MUFFIN TELUR

Bahan2:
Telur - 3-4 biji
Sosej (lulus atkins-jenama ramly) -2 btg
Brokoli-seketul
Keju - 2 keping (aku guna cheesedale)
Bawang besar-potong dadu..x letak pun xpe..
Garam n lada 

Caranya:

1. Pukul telur bersama garam, lada n masukkan bawang
2. Tuangkan ke dalam acuan muffin...tuang setengah jer..
3. Masukkan sosej yang telah dihiris nipis...brokoli dan cheese..
4. Masukkan dalam oven n bakar sehingga masak..ermmm..maknanya ble telur tu dah membeku la..sy guna magic pan..x sampai 5 minit dah masak..



                       ni rupanya....pandangan keratan ye anak2...he2         



siap bawa bekal ke opis lagi...aku x share pun dgn sesape...makan sorang2...sbb aku jer yg buat diet atkins ni..




Nota: harap2 aku akan rajin seperti dulu utk masak menu atkins..



No comments:

Post a Comment