Hidup itu indah

Hidup itu indah
Ya Allah,Tunjukkanlah kami jalan yang lurus

Monday 8 July 2013

Back To Basic

Assalamualaikum..
Esok bermulanya Ramadhan, hari ini berakhirnya Syaaban.. Lihat..setiap permulaan yang berlaku apabila berakhirnya sesuatu..Mudah kan?

Sesetengah orang akan merasa apabila berakhirnya sesuatu contohnya perhubungan, percintaan, kerjaya dan sebagainya akan merasa dunianya telah berakhir. Lumrahnye kita akan menangis, meratap hiba dan berkata ... apa salah aku?...di mana silapnya?...bagaimana ini berlaku? apa sebabnya?.........
Hmmmmm... saya pernah mengalaminya.. jadi kita boleh kongsi cerita la kan?

Back to basic...
Jom...kenali dari mana kita datang..kita akan sedar mengapa perkara ini terjadi ke atas diri kita... Dari Allah kita datang, kepadanya jua kita kembali. 
Percayalah dengan takdir Allah...jangan sering menyalahkan takdir.. Berfikirlah secara berhikmah (cari di mana dan apa hikmah setiap kejadian yang berlaku)...dan REDHA dengan ketentuanNya.. serta IKHLAS di dalam hati... 

Aduiiiiihhhh....susahnya nak REDHA dan IKHLAS nie...... BETUL TAK???
Kita cite lain kali pasal topik nie ek... dah menyimpang ke lubuk plak..

Sebenarnya nak cite pasal 1st time buat blog...macam budak tadika baru nk belajar ABC rasanye.. he2...korang gelak la.. memang saya budak baru belajar.. buat yg asas dulu jer...nanti baru upgrade..
Dah lama nk buat blog...sbb rasa ada bakat dalam penulisan dan idea dok berlegar jer dalam kepala...kalau la boleh nampak idea tu dok berlegar2 dalam otak nie...mesti orang pening...cam yg saya rasa la..
Anak sedara yg tingkatan 3 pun dah ada blog... Makcik baru nak wat 1 post...kah3....ketinggalan betul..

Tengokkkkkk... saya dah mula tulis blog... jadi telah berakhirlah sesuatu yang saya tak pandai dulu...
Terima kasih Allah...Syukur Alhamdulillah!! Semoga blog ini menjadi medan perkongsian ilmu yang bermanfaat untuk semua... In shaa Allah..

Salam Ramadhan Al-Mubarak..



2 comments:

  1. pandai jugak akk menulis. saya tak reti nak buat ayat2 mcm nih. saya selalu bahasa pasar je haha

    ReplyDelete
  2. bakat terpendam...ha3...jiwang ckit2 je tuh..pasni baca novel jiwang plak..

    ReplyDelete